Tea-room

by - januar 12, 2017

Vi fikk en oppgave om å designe et te-rom på 2,70x4,70 m. Dette skulle kunne brukes til et avslapningsrom på f.eks. en arbeidsplasser eller ute på gaten. Vi kunne tegne det som vi ville og lage våre egne møbler.

Jeg ville at te-rommet skulle føles hyggelig og lunt. Jeg ville ha et moderne preg på det ved å endre litt på ting, og ha mørke farger og dempet lys. Jeg brakte det japanske inn ved å bruke japanske malerier, skyvedører med rispapir, hagen og at man sitter på kne på putene. Det skal være plass en plass man kan sitte sammen og prate, men samtidig ha avlukking fra støyet.

Ideen på inndelingen av rommet var å få følelsen av forskjellige soner. Dette løste jeg ved å lage to forskjellige te-soner med et glassrom med planter i mellom. Det er også to sitteplasser på sidene av glassrommet for folk som er alene og vil slappe av.

Materialene jeg valgte er mørke og simple. Jeg valgte å ha mørkt tre på vegger og gulv, og en mørk navy-farge på putene for å ta igjen fargene i maleriet. Det er få farger i rommet for at det ikke skal være for mye uro, samtidig er det grønnfarger i glassrommet som frisker opp.

You May Also Like

0 kommentarer

Instagram

https://www.instagram.com/rebecca_h.s/